fredag

en jävla massa snö och kallt ute. åt ena hållet är det klarblå himmel och åt andra hållet helt disigt. men solen har lyckats tränga sig in lite idag i alla fall. det har ju inte skett för ofta på senaste tiden. den ända nackdel jag kan se med det just nu är att man verkligen ser hur jävla skitiga fönstrerna är! annars tycker jag nog att våren kan ta och komma. fick ju lite våriga orkidéer av mitt hjärta häromdagen :) känns alltid uppiggande med lite nya blommor faktiskt :)



har även slängt i de vita sängkläderna också, vitt och fräsch och vårigt - inne i alla fall. vill ju ge mig ut och hämta in påskris och grejer snart, men det är ju liksom hundra meter snö överallt :( och så vill jag ju plocka kottar och mossa också. lär väl ta sjukt lång tid innan man kan ge sig ut i skogen!?

igår fick jag hem de söta granljushållarna. äntligen liksom.. de är ju så söta att sätta här och där :))



i övermorgon (söndag) är det fem veckor kvar till det beräknade förlossningsdatumet. jag är både jävligt nervös och förväntansfull. det känns ju verkligen att man har en liten mini där inne.. som har lärt sig att sparka riktigt hårt så man nästan får ställa sig dubbelvikt ibland. i måndags konstaterade barnmorskan att den lille även har fixerat sig, så nu har jag ben och fötter på revbenen hela tiden, sådär härligt skönt. det lilla hjärtat hade en puls på 138. så det har lugnat ner sig lite, förut har det alltid varit runt 148. jag tog mig tid att ställa mig på vågen när jag ändå var där också.. som visade på 60,1 kg. har alltså gått upp 9 kg. det känns i ryggen kan jag säga!!

Kommentarer
Postat av: sara

tyvärr slutar dom inte direkt sparka på en när man sover sen... haha :) låter rätt mycket som vi gick upp ungefär lika mycket! jag slutade på 64 kg och gick upp tio. (Gick inte upp nått de 3 sista veckorna eftersom mitt fostervatten började minska rejält)

2010-02-05 @ 22:10:35
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: lovisa

Kul att allt är bra med dig och bebben<3 var har du köpt dem där ljushållarna förresten? :D dem är så söta!!

2010-02-06 @ 00:31:56
URL: http://lovisapettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0