Malte


För 11 dagar sedan kom våran älskade lilla kille! Lyckan är obeskrivlig!

Förlossningen blev minst sagt inte som jag tänkt mig. Kort och gott tog det 1½ timme. Jag vaknade upp på natten 03.00 och började känna av värkarna. 03.30 väcker jag Marcus och tycker vi borde åka till förlossningen. Vi packar in en trött Selma i bilen och åker hemifrån runt 04.00. Vi möter upp mormor som ska hämta Selma på parkeringen utanför förlossningen. Jag kliver ur bilen och hinner ta några steg innan jag känner hur vattnet går!! Jag kan inte gå, jag måste ställa mig ner på knä, får krystvärkar och vet inte vart jag ska ta vägen. Macke ringer upp till förlossningen så att dom kan komma ner och hämta mig. Helt plötsligt känner jag att huvudet redan är ute, får panik och lägger mig ner på asfalten. Då kommer sköterskorna utspringandes med bår och drar upp Malte på min mage och in under kläder och jacka då det var -2 grader ute. När vi väl kommit in i värmen ser vi att vi fått en liten son, världens vackraste kille! Han föddes 04.34 enligt någon som gick förbi, han vägde 3540 g och var 52 cm lång.


Eftersom lillebror hade så bråttom ut hann inte mormor och Selma åka hem.
Här har vi kommit in i värmen. Älskade storasyster!!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, gud vilken upplevelse det måste ha varit! Men skönt att allt gick så bra (och rätt skönt väl att det ändå gick så snabbt? ;-)



Grattis än en gång!! Får hoppas man får se den lille snart. :-) Kram

2012-01-19 @ 22:34:03
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Sussa

Var lilla Selma med i bilen alltså? Annorlunda upplevelse.

2012-01-19 @ 22:58:53
Postat av: Sussa

Läste inte innan jag skrev.

2012-01-19 @ 23:01:46
Postat av: Emma

Ja vilken upplevelse!!skönt att allt gick bra! Han är så söt!!kram

2012-01-20 @ 06:03:51
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Matilda

Oj, vilken förlossning!

GRATTIS Jessica, vilka fina barn du har skapat!

2012-01-20 @ 19:42:13
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Matilda

TACK! :)

2012-02-06 @ 11:23:06
URL: http://matildafiona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0